حل مشکل بسته بندی میوه صادراتی: کارتن میوه صادراتی یا سبد پلاستیکی؟
می 13, 2018

جابجایی اثاث؛ بسته بندی ظروف شکستنی

بسته‌بندی ظروف شکستنی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های اسباب‌کشی منازل محسوب می‌شود که نیازمند توجه و دقت بیشتری است. بسته‌بندی مستحکم و مقاوم این دسته از ظروف امنیت خاطر و احساس آرامش را برای ساکنان خانه در شرف جابه‌جایی به ارمغان می‌آورد. نوشتار حاضر به لوازم موردنیاز جهت جمع‌آوری ظروف شکستنی و روش‌های صحیح و اصولی بسته‌بندی خواهد پرداخت.

 

لوازم موردنیاز جهت بسته‌بندی ظروف شکستنی

در بسته‌بندی ظروف شکستنی توجه و تبحر به یک سری از نکات اصولی، ضروری قلمداد می‌شود. به‌منظور بسته‌بندی این دسته از ظروف که کار چندان پیچیده‌ای نیست، پشتکار و همکاری اعضا خانواده نیاز است. در ادامه به لیستی از موارد موردنیاز پیش از آغاز بسته‌بندی، اشاره‌شده است.

– جعبه‌های مقوایی مناسب در سایز متوسط

– فوم‌های محافظ، حبابدار و ضربه‌گیر

– روزنامه و کاغذهای باطله جهت بسته‌بندی ظروف

– نوارچسب پهن برای بسته‌بندی

– ماژیک

– قیچی

روش‌های صحیح و اصولی بسته‌بندی

یک پشته کاغذ بسته‌بندی یا روزنامه را روی سطح کاری خود قرار دهید. ورق‌ها را می‌بایست به‌اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید تا بتوانید ظروف شیشه‌ای منزل خود را بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از روزنامه بعد از باز کردن بسته‌ها، باید ظروف را شسته تا جوهر روی آن‌ها پاک شود.

بسته­ بندی ظروف شیشه­ ای استوانه شکل

برای بسته‌بندی فنجان‌ها، لیوان‌ها، گلدان‌های کریستالی و ظروف شیشه‌ای مشابه، روزنامه را دورتادور آن‌ها پیچیده و تمام گوشه‌های روزنامه را در داخل ظرف موردنظر قرار دهید. بنا بر همین روال سایر فنجان‌ها و لیوان‌ها را نیز بسته‌بندی کنید. دقت داشته باشید که از روزنامه‌ها و کاغذهای بیشتری برای پوشاندن این دسته از لوازم استفاده کنید، زیرا در این صورت ظروف شکستنی، با ایمنی بیشتری به مقصد خواهند رسید. به‌علاوه می‌توان از جعبه‌های ویژه بسته‌بندی لیوان و فنجان که از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده، استفاده کرد تا از برخورد آن‌ها با یکدیگر جلوگیری شود.

بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای مسطح

برای بسته‌بندی بشقاب‌ها، دیس‌ها و اشیا شیشه‌ای مسطح، بهتر است آن‌ها را در مرکز کاغذ بسته‌بندی یا روزنامه قرار داده و توسط چندین روزنامه دیگر به‌خوبی بپیچید. سپس بشقاب دیگری را روی آن قرار داده و برای بار دیگر همین کار را تکرار کنید. همواره برای پوشاندن بشقاب‌ها بیشتر از یک روزنامه استفاده کنید تا درون جعبه لب پر نشده و صدمه نبینند.

روش صحیح چیدمان ظروف شیشه‌ای در داخل جعبه

قبل از بسته‌بندی و قرار دادن ظروف شیشه‌ای داخل جعبه مقوایی یا جعبه‌های مخصوص حمل بار ابتدا می‌بایست جعبه‌ای مناسب با ویژگی‌های زیر تهیه کرد.

–   از صحت و سالم بودن جعبه مطمئن شوید. برای این منظور تا جایی که ممکن است از جعبه­های مقوایی قرص و مقاوم استفاده کنید. دقت داشته باشید که در صورت استفاده از جعبه­های کارکرده، از استحکام و تحمل بار موردنظر اطمینان حاصل کنید.

–   حتماً شکاف‌های موجود در جعبه‌ها را جهت محکم‌کاری چسب زده تا از درهم پاشیدگی و پاره شدن جعبه حین حمل بار جلوگیری شود.

–   جعبه‌ بسته‌بندی‌شده‌ ظروف نباید بیش‌ازحد سنگین باشد. برای این منظور از جعبه‌های متوسط و با حجم مناسب استفاده کنید.

به‌منظور بسته‌بندی ظروف شکستنی، لایه زیرین جعبه را می‌بایست توسط کاغذ و روزنامه‌های مچاله پر کرد تا سطحی نرم جهت چیدن ظروف شیشه‌ای و جلوگیری از ضربه‌های احتمالی حاصل شود. در ادامه کار، ظروف شیشه‌ای سنگین‌تر را پایین جعبه قرار داده و فواصل خالی میان هر یک از ظروف را با محافظ­های حبابدار و کاغذ پرکنید. بشقاب‌ها را به‌صورت ایستاده درون جعبه جای دهید تا از شکستن احتمالی آن‌ها جلوگیری شود، چراکه در این حالت فشار وارد بر بشقاب‌ها کاهش می‌یابد. در بین بشقاب‌ها و دیس‌ها، به‌اندازه کافی کاغذ قرار دهید و فنجان‌ها و لیوان‌ها را در گوشه‌‌های جعبه جاسازی کنید. قبل از پر شدن، داخل جعبه را با کاغذ و پارچه پوشانده و در انتها آن را چسب‌ بزنید.این نکته را به خاطر بسپارید که ظروف داخل جعبه باید ثابت باقی‌مانده و به‌خوبی در کنار یکدیگر چیده شوند. در پایان دقت داشته باشید که بر روی جعبه مقوایی عنوان «شکستنی» درج شود.

نتیجه­‌گیری

رعایت نکات ضروری و اعمال روش‌های کارآمد در جابه‌جایی ظروف شکستنی، می‌تواند نگرانی شما در ارتباط با شکسته شدن این دسته از لوازم را کاهش دهد. با استفاده از جعبه‌های مناسب و چیدمان صحیح ظروف شیشه‌ای، صحت رسیدن این محموله‌های گران‌بها به مقصد تضمین می‌شود؛ بنابراین با صرف زمان، برنامه‌ریزی و فراهم کردن لوازم مناسب جهت اسباب‌کشی، شرایطی مطلوب حاصل می‌شود که از سختی و اضطراب کار می‌کاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *